onsdag 30 oktober 2013

Drop-in café- succé.

Premiär i onsdags och röda rummet fylldes till sista plats. KUL. Höstlöv och tända ljus på borden och kaffe och rulltårtsbakelser att njuta av.

Efter en stund så sa en av besökarna: Jag tror jag går och hämtar min gitarr så sjunger vi lite. Det vore väl trevligt? Jaa, det tyckte vi ju alla förstås och sagt och gjort. Dagens premiärcafé blandades med allsång till kaffet med gamla välkända melodier.
Ta stunden som den kommer och fånga upp goda initiativ. Det är vad vi vill!

Som kulturombud har jag nu börjat lära känna många. Jag är ju ute på boendena och pratar och har aktiviteter. En kvinna som besökte caféet kände sig lite orolig och sökte min blick. Jag gick fram till henne och lade armen om hennes axlar. Jag hinner inte säga något innan hon själv lyser upp och säger: "Åh, ett bekant ansikte. Jag kommer inte i håg vem du är eller hur vi känner varandra, men jag vet att ditt ansikte är vänligt. Sitt här hos mig en stund så jag känner mig trygg".

Jag svarade med en kram. Kan vara tillräckligt med dessa små korta möten.


                                          En känd musikant från Södermalmshemmet.


                                              Gott och blandat.


Hälsningar!

Anett Larsson, kulturombud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar