fredag 23 januari 2015

De små mötena.

Att se det stora i det lilla,  och att fånga tillfället när det dyker upp är något som vi tycker är viktigt här hos oss på Södermalmshemmet. Att se varje möte och varje individ för stunden i detta nu eller personen som just står framför oss.




Jag vill bjuda på en dikt som verkligen berör och bidrar till eftertanke, den är skriven av Brita af Geijerstam.



Låt mig få dö i kärlek till det jag haft och har.
Låt mig få vara verksam den tid jag ännu har kvar.
Låt mig få möta blicken hos någon som förstår.
Låt mig få tacka ödmjukt för dessa rika år.



Planerade gemensamma aktiviteter vecka 5:

Måndag: kl 11.00 Sittgympa i samlingssalen
               kl 14.00 Promenadgrupp
               kl 15.30 Herrträffen i blå rummet
Tisdag:   Aktiviteter på våningarna
Onsdag:  kl 14.00 Sittgympa i samlingssalen
Torsdag: aktiviteter på våningarna
Fredag:   kl 14.00 Promenadgrupp

Medborgarskolan besöker alla våningar denna vecka med föreläsningar.

Hälsningar! Anett Larsson, kulturombud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar