torsdag 11 juli 2013

Gott och blandat!

Det ska vara roligt att bli gammal! Visa ord som lätt blir ett talesätt. Mitt jobb som kulturombud är att erbjuda ett varierat utbud av kultur och aktivitet här på Södermalmshemmet. Allt kan inte passa alla, nej givetvis inte, men allt kan passa någon. En meningsfull vardag kan för vissa av oss nås genom ett inslag av kultur och/eller aktivitet, antingen enskilt eller i grupp. Mitt jobb är att göra det tillgängligt för så många som möjligt. I mina möten med människor väcks mina ideér och min inspiration och jag märker att det finns så mycket att lära. Den här veckan är ett bra exempel på "gott och blandat tänket". Vi började veckan med en friluftsandakt med Nikolaikyrkan i vår fina trädgård. Dagen bjöd på solsken och vi njöt av den svenska sommarvärmen som äntligen kommit! Kulturutbudet fortsatte med onsdagens dansteaterstycke Hej då.Hej! Örebro läns landsting/Dans i Örebro län tilsammans med dansande feriepraktikanter bjöd på en härlig föreställning om att komma tillbaka till sin hembygd. En medryckande dansföreställning med fart och fläkt och dansare som visade en brinnande ambition att glädja och underhålla. En lite modernare underhållningsform som visade sig vara mycket uppskattad, och publiken blev inbjuden att följa med i en sittande dans som de flesta hängde med på som avslutning på en lyckad eftermiddag. Nu ett uppehåll från mig som tar en semesterpaus från bloggandet, Sommarhälsningar från Anett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar